Ostrich Egg - بيضة نعام
 

بيضة نعام

أور - جنوب العراق
عصر فجر السلالات حوالي 2600 - 2200 ق.م.

بيضة النعامة هذه أتت من أحد قبور المقبرة الملكية في أور. و يذكر بأنه إلى وقت قريب جزئيا فإن النعام كان لا يزال يرى و يصطاد من قبل البدو في الشرق الأدنى. في العصور القديمة كانت النعامة معروفة بقوتها و سرعتها و لذلك كانت تصطاد من قبل الملوك. فالملك الآشوري أشورناصربال الثاني "حكم من 883-859 ق.م." على سبيل المثال تباهى لكونه قد قتل 200 نعامة.

بينما كان بيض النعام يستعمل كحافظات في شمال أفريقيا خلال الألف الرابع قبل الميلاد, فإن أقدم بيض قد وجد في سومر يعود تاريخه إلى زمن المقبرة الملكية في أور حوالي 2600 - 2400 ق.م و من المحتمل أن تكون قد قدمت من بلاد سهبية في جنوب الفرات.

الكثير من القبور الملكية قد زودت ببيض النعام. معظمها كان محطما مما يجعل من الصعب تحديد العدد الكلي للبيض الذي قطع على شكل أوعية أو حافظات. هذه الأوعية و ما يحاكيها من الذهب أو الفضة قد تكون قد أستعملت لحفظ الطعام للأموات على الرغم من أن كؤوسا من قشور البيض قد وجدت في حالات غير جنائزية.

المتحف البريطاني - لندن

 


 

Ostrich Egg

From Ur, southern Iraq
Early Dynastic period, about 2600-2200 BC

This ostrich egg comes from a grave in the Royal Cemetery at Ur. Until fairly recently ostriches were still seen and hunted in the Near East by Bedouin. In antiquity the ostrich, known for its swiftness and strength, was hunted by kings. The Assyrian monarch Ashurnasirpal II (reigned 883-859 BC) for example, boasted of having slain two hundred.

While ostrich eggs were used as containers in north Africa during the fourth millennium BC, the earliest eggs so far found from Sumer date to the time of the Royal Cemetery of Ur (about 2600-2400 BC). They probably came from the steppe country to the south of the Euphrates.

Many of the tombs in the Royal Cemetery were provided with ostrich eggs. Most eggs were found smashed, so it is difficult to determine how many whole eggs were cut down as vessels or containers. These vessels, as well as their imitations in gold and silver, could have held food for the dead although eggshell cups were also found in non- funerary contexts.

The source: The British Museum Website

Lock full review www.8betting.co.uk 888 Bookmaker